Corporate Dispatch End-Of-Day News Roundup

Reading Time: 2 minutes

Good evening,

These are the headlines from Malta’s newsportals.

A UK NGO offering help for women seeking to travel for abortion has opened services in Malta. MaltaToday says that Abortion Support Network provides financial assistance to women in countries where abortion is restricted.

Swedish paper Dagens Nyheter reports that Electrogas CEO Yorgen Fenech is linked to a criminal network involving Swedish gaming companies in Malta. The Shift News says that Fenech called the allegations “false, impoverished, and obviously slander.”

The St Julian’s local council published development plans for Spinola Square, in a consultation meeting for residents. The Malta Independent says the council is proposing to remove the roundabout and build a square in the area.

The Nationalist Party is making 80 proposals to reform local councils, bringing them closer to residents and their needs. Net News covers a visit by party leader Adrian Delia in Siġġiewi ahead of the local council elections in May.

Archbishop Charles Scicluna said that a network of internet trolls are paid to criticise his every word. LovinMalta quotes Mons. Scicluna who assured those behind the social media profiles they will keep earning their ‘daily bread’ as he has no intention of stopping from voicing his opinion.

A group of migrants have left Malta for France, as part of an agreement negotiated between the countries earlier this year. One News says that the migrants were brought to Malta after being rescued by the Sea Watch 3 and the Albrecht Penck ships around Christmas.

The Augustinian Order discovered that valuable paintings hanging on the walls of their convent in Valletta have been replaced with fake copies with the originals missing. TVM says that monks do not know when or how the theft could have happened.

The court will continue to hear proceedings in the constitutional case filed by the suspects of the Daphne Caruana Galizia murder. Newsbook says that the three men are claiming breach of human rights when they were only shown a copy of their arrest warrant 36 hours after it was carried out.

Former radio host David Thake has been ordered to pay €3,000 in libel damages to a retired police officer. The Times says that Thake had read out an email disparaging the officer on air during his programme on Radio 101.


Once you're here...

%d bloggers like this: